Jak będzie wyglądał dropshipping i e-commerce w 2020 roku?

Witamy Cie serdecznie w 2020 roku. Co przyniesie nam nowe 20 lecie w sprzedaży internetowej? Tego chyba nie jest w stanie przewidzieć nikt. W najbliższym dwudziestoleciu pojawić ma się internet sensoryczny, który diametralnie zmieni obraz zakupów, oraz poruszania się w internecie. Zmieni na pewno on funkcjonowanie całego świata i nasze wcześniejsze wyobrażenia. Internet sensoryczny da nam możliwość przekazywania smaku, zapachu, a nawet dotyku. Wyobraź sobie, że kupując perfumy w sklepie internetowym czujesz ich zapach? Niewiarygodne ale prawdziwe... Natomiast My nie chcemy wybiegać aż tak daleko w przyszłość. W tym wpisie skupimy się na roku 2020. Styczeń jest to idealny czas na przemyślenia w którym kierunku podąża świat e-commerce i jakie trendy będą w nim obowiązywały. Powiemy Ci też kilka zdań o samym dropshippingu. W jakim kierunku pójdzie on w 2020 roku i chcemy Cię do tego przygotować, abyś był czujny, oraz nie przegapił odpowiedniego momentu na wdrożenie zmian. Jeżeli nie masz jeszcze swojego sklepu internetowego to tym bardziej nie przegap momentu w którym, mógłbyś zacząć swoją przygodę z e-commerce. Pamiętaj, że każdy moment jest odpowiedni.


Trendy na rok 2020 w e-commerce.

Zacznijmy od rynku e-commerce, jakie zmiany i trendy czekają rynek w 2020 roku. Jeżeli prowadzisz swój sklep internetowy oparty na tradycyjnym modelu wysyłek produktów do klienta, uważnie zapoznaj się z poniższymi informacjami. Wypunktujemy Ci nasze wnioski z obserwacji. Wnioski z burzy mózgów z zespołem oraz przewidywania ekspertów z którymi do czynienia mamy w codziennej pracy.


1. Mobile first


Hasło to jest z nami już od kilku dobrych lat obecne w trendach e-commerce i cyklicznie pojawia się również w zestawieniu trendów na kolejny rok. Nie inaczej będzie i tym razem. Szacuje się, że już 69% robiących zakupy w internecie rozpoczyna swój zakup właśnie na urządzeniach mobilnych. Jest to już więcej jak połowa konsumentów. Natomiast 36% kupujących robi zakupy tylko poprzez te urządzenia. Zatem obowiązkiem już teraz jest posiadanie strony RWD (Responsive Web Design), która dostosowuje się do urządzeń mobilnych. Strona twoja na urządzeniach musi być czytelna dla odbiorcy, oraz nie mieć w sobie żadnych ograniczeń w postaci np. niedziałającego przycisku rozwijającego menu lub co gorsze przycisku dodaj do koszyka. Możesz pójść o krok dalej i posiadać aplikację sprzedażową zrobioną dla swojego sklepu. Aplikacja instalowana na urządzeniach twoich klientów otwiera Ci szerokie możliwości kontaktu z nimi, oraz zdecydowanie upraszcza ścieżkę zakupową w twoim sklepie. Zdecydowanie idziemy w kierunku zakupów poprzez urządzenia mobilne. Pokazuje to nawet trend używania szybkich płatności typu Apple pay czy Google pay.


2. Kontaktu z klientem z wielu kanałów.


W dzisiejszych czasach jesteśmy coraz to bardziej zabiegani, coraz bardziej sfrustrowani wieloma rzeczami i nie mamy czasu już na opóźnianie kontaktu ze strony sklepu w którym zrobiliśmy zakupy. Nie mamy tym bardziej czasu na natarczywe sprawdzanie swojej skrzynki mailowej czy wiadomość ze sklepu do nas dotarła czy nie. W Polsce panuje przekonanie, że nasz klient nasz Pan i każdego z nich należy obsłużyć z należytą starannością, zaspokoić jego potrzeby oraz sprawić, ze po transakcji w naszym sklepie każdy klient śmiało może powiedzieć słynne "Jeszcze tu wrócę". Jeżeli tak jest, to to zdecydowanie osiągnąłeś bardzo dużo w dziedzinie obsługi klienta. Komunikacja z klientami nie ogranicza się tylko do wiadomości e-mail oraz rozmów telefonicznych. W dobie dzisiejszych rozwiązań musisz komunikować się z klientami za pomocą kilku kanałów. Może to być czat-bot zainstalowany na twojej witrynie sklepu internetowego, który wita klienta od samego wejścia na stronę. Możesz zastosować specjalne formularze, w których to klient sam prosi cię o kontakt gdzie po takim zgłoszeniu reakcja z twojej strony powinna być natychmiastowa. Jeżeli chcesz poinformować klienta o zmianie statusu realizacji zamówienia, nie rób tego tylko za pomocą automatycznej wiadomości e-mail. Do takiej wiadomości dołącz również krótką wiadomość SMS informującą, że np. Twoja paczka jest już w drodze. Jak widzisz ograniczanie się tylko do wiadomości e-mail i takiej formy kontaktu z klientem jest już niewystarczające. Poza tym wielokanałowa forma komunikacji, na pewno wzbudzi w twoim kliencie zaufanie do Ciebie, co bez wątpienia przełoży się na kolejne zamówienia.


3. Nowoczesne metody płatności


Metody płatności jest to jedna z form, która pozwoli Ci się wyróżnić na tle konkurencji. Pomyśl sobie, kiedy Ty najczęściej robisz zakupy internetowe? Pewnie w czasie, który nigdy nie istnieje...czyli w tzw. międzyczasie. W pracy na przerwie, w drodze do domu z uczelni czy szkoły. Czy na spotkaniu z przyjaciółmi oraz wieczornych imprezach. Pewnie nie raz zdarzyło Ci się kupić coś pod napływem emocji i chwili. Dlatego płatność w twoim sklepie chociażby za pomocą metody BLIK to już podstawa. Trendem na 2020 roku będzie jeszcze szybsza metoda płatności instalowana do wyboru w sklepach internetowych. Mianowicie chodzi nam o płatności typu Apple Pay czy Google Pay. Za pomocą szybkiego potwierdzenia odciskiem palca, lub twarzą zakupy możesz dokonać w mniej jak minutę. I o to właśnie chodzi! Jeżeli twój klient może u Ciebie dokonać zakupów na ekranu swojego telefonu, po czym jeszcze w bardzo szybki sposób zapłacić za nie bez konieczności logowania się do swojego konta bankowego to jest właśnie ten kierunek ! Pomyśl nad wdrożeniem do swojego sklepu takich płatności. Podpowiadamy, że możesz pomyśleć nad rozwiązaniami, które oferuje bramka płatnicza np. PayU. Szczegóły sprawdź na www.payu.pl




4. Sprzedaż za pomocą mediów społecznościowych.


Social Media już nie tylko służą do przeglądania zdjęć znajomych z wakacji, imprezy, czy przeglądania postów o pierwszym śniegu. Jeżeli jesteś na bieżąco z Facebookiem, Instagramem czy You Tube to zauważyłeś pewnie rozwijający się trend robienia sprzedażowych transmisji na żywo, w których to pewna grupa osób sprzedaje w ten sposób swoje produkty. Wiesz już też pewnie co to jest jest Marketplace Facebooka. Za jego pomocą możesz oznaczać produkty w zdjęciach dodanych też na twoje konto Instagram. Oficjalna informacja jest taka, że ponad połowa kupujących osób poprzez sklepy internetowe, zadeklarowała, że choć raz kupiła produkt przez media społecznościowe. Jeżeli skrupulatnie, sumiennie i w odpowiedni sposób będziesz prowadzić swoją stronę firmową na Facebooku to jesteśmy przekonani, że w szybszy sposób twój nowy sklep stanie się zauważony w sieci. Na pewno przełoży się to na ilość zamówień, które będziesz obsługiwał. Pamiętaj o tym, że twoja firma czy też sklep internetowy absolutnie musi być już widoczna w mediach społecznościowych. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś powinieneś jak najszybciej to poprawić !


5. Koszt, forma i szybkość wysyłki.


Wraz z rozwijającym się rynkiem e-commerce rozwija się również rynek logistyczny. Kurierzy obsługujący wysyłkę produktów w sklepie internetowym co raz to częściej prześcigają w pomysłach jak ulepszyć i przyśpieszyć proces dostarczenia zamówień do klienta. Osoby robiące zakupy w sklepach internetowych w większości wybierają dla siebie wygodne formy dostawy pomijając już bezpośredni odbiór od kuriera. Na pewno nie raz zdarzyła Ci się sytuacja, że kurier albo do Ciebie nie trafił, albo jechało się za nim pół miasta? Dlatego w swoim sklepie internetowym musisz mieć kilka form dostawy do wyboru. Sama przesyłka kurierska już nie jest wystarczająca. Zapewnij w swoim sklepie możliwość przesyłki do paczkomatów, lub odbiór w Ruchu. To właśnie te dwie formy są najpopularniejszymi wyborami klientów podczas zakupów. InPost ostatnio przygotował nawet dostarczanie paczek do paczkomatów w weekend. Jest to na pewno niecodzienna sytuacja, którą jeżeli będziesz miał zintegrowaną w swoim sklepie, zapewne wyprzedzisz swoją konkurencję. Sytuacja z cenami dostawy jest równie ważna. Wielu klientów wie, jakie są standardowe ceny przy różnorodnej formie dostawy. Jeszcze kilka lat temu, można było ustawić cenę nieco wyższą od tej jaką pobierała od Ciebie firma kurierska. W roku 2020 taka forma jest już nie do przyjęcia. W wielu przypadkach, w których koszt dostawy jest wyższy jak jego standardowa cena, jest to częsty powód do porzuceń koszyków w sklepie.



Trendy panujące w dropshippingu w 2020 roku.


Jak bieżący rok będzie wyglądał w pracy w modelu dropshipping? Jakie zmiany są przygotowywane przez hurtownie? Zauważyliśmy już w styczniu, że z dnia na dzień powiększa się baza dostawców, która przekonuje się do pracy w modelu dropshipping. Trend ten na pewno będzie się utrzymywał przez długą część roku. Mało tego ! Już teraz widać na wielu grupach poświęconych pracy w tej formie dostawy, że nawet osoby fizyczne, które prowadzą działalność na rynku e-commerce zaczynają świadczyć usługi dropshippingowe. W naszych e-bookach możesz znaleźć listę hurtowni współpracującą na zasadach dropshippingu. https://dropshipping.myvod.io/kurs/365/zestaw-e-bookow-ktore-naucza-cie-dropshippingu Bez wątpienia w roku 2020 będzie to najpopularniejsza metoda współpracy między sklepem internetowym a dostawcami. Dodatkowo trendem jest, że nasi klienci nie budują już całych branżowych sklepów internetowych bogatych w asortyment, tylko pojawia się sprzedaż pojedynczych produktów np. sezonowych. Co raz częściej można napotkać jednostronicowe Landing Page, na których oferowana jest sprzedaż tylko jednego produktu, lub tzw. One Page Shop. Przez cały rok jest wiele okazji na to aby znaleźć jeden produkt, którego u naszego dostawcy jest dużo na stanie, a My możemy go sprzedawać np. na Marketplace'ach typu Allegro czy właśnie swoich stronach internetowych.


Kolejnym z trendów pojawiającym się już na przełomie roku jest fakt, że dostawcy współpracujący z Wami np. zaopatrując Wasz sklep stacjonarny, jeżeli prowadzicie. Takie hurtownie namawiają również do tego, aby założyć swój sklep internetowy, który taki dostawca będzie obsługiwał w dropshippingu. Hurtownie wchodząc we współpracę z dostawcami oprogramowania dla sklepów i budując razem wspólne pakiety, oparte np o gotowy niepowtarzalny szablon stworzony tylko dla nich, oferują pomoc przy sklepie internetowym stworzonym dla swoich stacjonarnych klientów i wręcz pokazują, w którym kierunku już teraz należy podążać ze sprzedażą.


Trendom panującym w roku 2020 będziemy na bieżąco się przyglądać. W codziennej pracy przysłuchujemy się wielu rozmowom z klientami, którzy też mają ciekawe spostrzeżenia i pomysły na temat pracy w dropshippingu. My również mamy kilka zadań do wdrożenia, które sukcesywnie będziemy realizować w trakcie trwającego roku. Już teraz możemy zapewnić Was, że też w pewnym sensie będziemy wyznaczać trendy dropshippingu na 2020 rok.


Chętnie poznamy również twoje zdanie. Jakie są twoje spostrzeżenia i pomysły pracy na rok 2020? Napisz proszę kilka zdań w komentarzu.




268 wyświetlenia
  • YouTube - Czarny Krąg

©2020 by Dropshiping.pl.