Jakie są realne koszty prowadzenia sklepu internetowego? Czy stać Cię na to?

Cześć doświadczony przedsiębiorco oraz przyszły przedsiębiorco,


W tym poście będziemy chcieli pokazać Ci, jak w praktyce wygląda budowanie i prowadzenie swojego sklepu internetowego w dzisiejszych czasach. Dowiesz się, jaką tak naprawdę kwotę miesięcznie potrzebujesz zabezpieczyć w swoim budżecie przeznaczonym na ten projekt tak, aby spokojnie móc go rozwijać i doprowadzić do pierwszego sukcesu. Czyli do momentu, kiedy sklep zacznie generować przychody potrzebne do pokrycia comiesięcznych zobowiązań tych u hurtowników, jak i tych potrzebnych do utrzymania naszego sklepu w sieci.




Ten post jest swego rodzaju manifestem na to, co aktualnie dostrzegamy w sieci. Na pewno też widzisz budujące reklamy namawiające Cię do otworzenia swojego sklepu na komercyjnej platformie, która udostępnia nam świetny abonament w cenie X PLN oraz oczywiście pierwsze kilkanaście dni okresu testowego, po którym możesz swobodnie zrezygnować. Oczywiście jest to wszystko prawda, ale to jakie koszty dodatkowe potrzebujemy zabezpieczyć do comiesięcznego prowadzenia sklepu, już jest owiane tajemnicą poliszynela w Internecie.

„Przecież sklep wystarczy założyć, przygotować bazę produktową i sprzedawać nic więcej” . I właśnie bardzo często po tym okresie próbnym, który mamy do wykorzystania bańka mydlana zwana wspaniałym biznesem online za jedyne X PLN miesięcznie pęka.


Pierwsze problemy pojawią się nam już na początku. Na pewno chcesz, aby twój sklep wyglądał estetycznie najważniejszą tego częścią będzie oczywiście design sklepu (szata graficzna sklepu, logo czy ogólna prezentacja).

Oczywiście masz w tym przypadku dwa wyjścia-zlecić prace graficzne doświadczonym grafikom, którzy przygotują cały projekt według Twoich wytycznych, ale tutaj pytanie, czy będzie on zaprojektowany specjalnie pod Ciebie ? Czy jest to kolejny chwyt marketingowy, który ma na celu przyciągnąć klienta ?


Drugą bardzo często wybieraną przez klientów opcją jest projektowanie grafiki samemu i dostosowanie jej do potrzeb swojego sklepu. W dzisiejszych czasach nie potrzebujesz już znajomości zaawansowanych programów graficznych, które używane są w profesjonalnych agencjach reklamy. W internecie dostępne są tzw. kombajny graficzne, które bardzo intuicyjnie przeprowadzą Cię przez proces projektowania loga czy baneru do swojego sklepu. Ty jedynie musisz mieć pomysł na to, jak Twój sklep powinien wyglądać. I takie rozwiązanie my również polecamy-jeżeli chcesz projektować grafikę do swojego sklepu samodzielnie, sprawdź już dzisiaj platformę www.canva.com - gdzie najbardziej obszerna wersja to koszt 12,95 $ / miesięcznie. W praktyce korzystanie z tef platformy nie ogranicza się tylko do użytkowania jej przy tworzeniu sklepu, ale również będziesz wykorzystywał ją podczas codziennych działań promocyjnych tworząc graficzne posty na Facebooku czy Instagramie.


Kolejnym kosztem, który powinniśmy uwzględnić przy prowadzeniu sklepu internetowego jest to na pewno koszt związany z comiesięcznym prowadzeniem księgowości. Bez znaczenia jest tutaj fakt czy będziemy prowadzić księgowość, rozliczać podatki sami przy pomocy dostępnych w internecie programów księgowych, czy skorzystamy z usług biura rachunkowego w początkowej fazie koszt miesięczny będzie wąchał się w granicach +/- 100 PLN / 150 PLN. Jeżeli zdecydujesz się prowadzić księgowość swojej firmy samodzielnie już teraz powiemy Ci, że przysłowie „nie taki diabeł straszny jak go malują” ma tutaj 100 procent zastosowania. Zapewne słyszałeś nie raz od znajomych twierdzenia, że przecież podatki to taka zawiła sprawa, że urząd skarbowy się przyczepi na pewno, niech tłumaczy się księgowa. Oczywiście, skrajne przypadki się zdarzają, ale to wszystko tyczy się raczej dużych korporacji robiących milionowe transakcje miesięcznie i zatrudniających setki pracowników. W praktyce w naszym sklepie na początku nie pozostanie nam nic innego jak zaksięgowanie przychodów i kosztów i raz w miesiącu wykonać przelew do ZUS-u oraz US, który aktualnie wykonuje się na dwa numery konta-jeden przelew do ZUS-u oraz drugi przelew do Urzędu skarbowego, mało tego nawet już nie musimy rozdzielać przelewów za osobne składki czy podatki tylko przygotowujemy przelew z jedną wspólną kwotą. W prowadzeniu księgowości w twoim sklepie internetowym bardzo pomocna jest platforma https://www.360ksiegowosc.pl W tym przypadku opłaty miesięczne za korzystanie z tej platformy wynoszą w zależności od rodzaju prowadzonej działalności od 50 PLN - 100 PLN.

Kampanie Promocyjne w social mediach. Jest to swoisty "must have" który musi posiadać nowo otwarty sklep internetowy. Zbudowanie i przygotowanie sklepu do prowadzenia sprzedaży to dopiero początek drogi, a nie jej koniec. Bujdą jest, że sklep od razu zacznie przynosić zyski tylko po tym jak wrzucimy link do jego strony na swojej tablicy na Facebooku Czy Instagramie i to już w pierwszym miesiącu. Właśnie w początkowej fazie prowadzenia biznesu online jest to cholernie ważne, aby kampanie promocyjne prowadzić wielotorowo. Najbardziej popularnym narzędziem do tego jest nic innego jak Menedżer reklam Facebooka, który pozwala nam tworzyć spójne reklamy zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Oczywiście przed rozpoczęciem prowadzenia tych kampanii załóżcie już FanPage, aby potencjalni klienci wiedzieli gdzie i co kliknąć po to, aby zostać z nami na dłużej. I tutaj pojawia się pytanie jak powinny wyglądać kampanie reklamowe dla nowego sklepu. Odpowiedź jest oczywiście prosta - „to zależy” - a od czego ? Oczywiście zależy od budżetu, jakim dysponujemy, aby miesięcznie przeznaczyć na kampanie w social mediach. Tutaj również masz dwie możliwości do wyboru. Możesz zlecić prowadzenie swoich kont w social mediach profesjonalnej agencji marketingowej, która posiada już doświadczenie i stworzy dla Was gotowe kampanie oczywiście za opłatą + budżet. Lub możesz sam zaplanować taką kampanię dla swojego sklepu z wykorzystaniem założonego budżetu dziennego. Tutaj z pomocą przyjdą nam narzędzia, które już znamy tj. canva.com oraz menedżer reklam Facebooka. Jakie kampanie na początku przyniosą oczekiwany dla nas Efekt, a więc pierwsze zamówienia oraz społeczność zgromadzona wokół naszego sklepu:


  • Posty informacyjne- ukazujące problemy, które możesz rozwiązać za pomocą asortymentu z naszego sklepu. odsyłające do artykułu na naszej stronie.

  • Posty kierujące pytania do użytkowników-namawiające ich do interakcji tylko po to, aby tych najbardziej zainteresowanych zaprosić do polubienia Twojej strony na Facebooku.


  • Posty sprzedażowe, które będą odsyłać bezpośrednio do karty produktu w naszym sklepie.




Na początek będzie to dobry kierunek do tego, aby rozpocząć promowanie swojego sklepu. Pamiętaj tylko ważną rzecz-taką reklamę zmieniać najlepiej co 3 dni dlaczego ? Jeżeli użytkownik, któremu pokazał się nasza reklama nie zainteresował się nią w przeciągu 3 dniach - to 99 procent ponownie już w nią nie klinie. Bardzo ważnym pytaniem jest to jaki budżet przeznaczyć na kampanie-zakładamy, że powinno to być w okolicy między 10 / 20 PLN dziennie na kampanie z naciskiem na większy budżet przy kampaniach sprzedażowych co w skali miesiąca da nam około 600 PLN budżetu do zabezpieczenia. Pamiętaj, że prowadząc kampanie samodzielnie możesz spokojnie je modyfikować i analizować na bieżąco.


Natomiast jeżeli zdecydujecie się od początku na przekazanie sprawy do profesjonalnej agencji marketingowej to z czystym sumieniem możemy polecić Wam agencję https://adcookie.pl/

Przejdźmy zatem do podsumowania. Dostałeś właśnie informacje jak w 100% przygotować się do wprowadzenia swojego sklepu na rynek e-commerce. Jak już sam zauważyłeś nie jest to koszt tylko abonamentu miesięcznego który musisz opłacać u swojego dostawcy oprogramowania sklepu. Wszystkie poboczne koszty niezbędne do rozwinięcia przewyższają tę kwotę kilkakrotnie. Już teraz namawiamy cię do ponownego przeanalizowania tego tekstu i przemyślenia ponownie jakich narzędzi potrzebujesz do tego, aby swój sklep prowadzić tak, aby zaczął zarabiać i po prostu zaistniał w internecie. Jeżeli natomiast chcesz pominąć któryś z powyższych punktów przy budowaniu swojej marki to nawet nie zaczynaj tej przygody. Szkoda twoich nerwów, czasu i straconych pieniędzy.

Poniżej znajdziesz oszacowany miesięczny budżet, który musisz zabezpieczyć, aby Twój sklep generował sprzedaż:

189 zł netto / 235 zł brutto -Cena podstawowego pakietu u dostawcy redcart.pl - niezbędnego do pracy przy wysyłkach w systemie dropshipping - Załóż sklep

12,95 USD - Canva.com narzędzie graficzne-dostępne w polskiej wersji językowej


100/150 PLN -biuro rachunkowe lub 50/100 PLN-abonament programu do prowadzenia księgowości


600 - 1000 PLN -Budżet kampanii reklamowych w social mediach-według potrzeb.

Ewentualny koszty ZUS w zależności od wyboru rodzaju prowadzonej działalności


———————————————

TOTAL: ~ 1000 PLN ~ 1500 PLN

Jak widzicie założenie oraz prowadzenie sklepu internetowego w wersji, w której to za wszytko będziemy odpowiedzialni sami to koszty w granicach plus / minus 1000 PLN miesięcznie. Miej to na uwadze, zanim wszyscy uwierzymy w bajki tysiąca i jednej nocy o wspaniałych biznesach prowadzonych z każdego miejsca „na Ziemi” (najlepiej na Seszelach albo na Pukhet).


Jeżeli nasz wpis zainspirował Cię i jesteś zainteresowany dalszą wiedzą, skorzystaj z naszego zestawu e-booków, który pomoże przejść Ci tą drogę. https://www.dropshiping.pl/landing-zestaw


Z tego miejsca życzy Was dużo wytrwałości w dążeniu do celów i pamiętajcie „nie chochelką a łyżeczką”


Zespół Dropshiping.pl

627 wyświetlenia
  • YouTube - Czarny Krąg

©2020 by Dropshiping.pl.