ABC Dropshippingu - Czyli stawiaj z nami pierwsze kroki. Zaczynamy !

Aktualizacja: 3 wrz 2019


Witaj ! Cieszymy się, że jesteś z nami i czytasz ten artykuł. To zapewne dlatego, że chciałbyś poszerzyć swoją wiedzę i być pewnym każdego kroku w internetowym biznesie. Jak już zapewne wiesz, aktualne czasy dają nam wiele możliwości na zarobek w internecie. Również bez posiadania fizycznie towaru zalegającego na magazynie, półkach w małych sklepikach czy też domu. Mało tego ! Teraz już nawet nie musimy mieć firmy, aby móc zarabiać w ten sposób. Nie możliwe? A jednak! Na pewno nie raz już słyszałeś stwierdzenie dropshipping? Ale co ono tak naprawdę znaczy? Pozwól, że wyjaśnimy ci krok po kroku, na czym to polega, abyś mógł jak setki innych użytkowników internetu zarabiać korzystając z tej formy współpracy. Podamy przykłady sklepów, którym dobrze idzie już po kilku miesiącach od rozpoczęcia działalności. To naprawdę działa !



1. Co to jest Dropshipping?


Dropshipping jest to forma współpracy np. z hurtowniami, producentem, polegająca na przerzuceniu wysyłki towaru na hurtownika czy producenta bezpośrednio do twojego klienta końcowego. Czyli do klienta, który to na twoim sklepie internetowym czy też innym marketplace dokonał zakupu towaru, który aktualnie prezentujesz w swojej ofercie. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę towaru do klienta.


2. Od czego zaczynamy decydując się na Dropshipping.

Aktualnie w Polsce jest co raz więcej hurtowni działających w tym modelu logistycznym. Staje on się coraz bardziej popularny jednocześnie otwierając nam nowe formy powiększenia swojego przychodu czy też wystartowania ze swoim pierwszym internetowym biznesem bez ponoszenia sporych kosztów zatowarowania na samym początku. Oferta jest naprawdę sporą począwszy od hurtowni czy producentów z branży erotycznej, odzieżowej a kończąc nawet na akcesoriach GSM czy mebli ogrodowych. Natomiast na to poświęcimy osobny post, ponieważ o tym, jak współpracować z hurtowniami mamy jeszcze sporo do opowiedzenia.


Naszym klientom zawsze podpowiadamy, aby działania zawsze rozpoczynali od nawiązania kontaktu z hurtownią, której produkty chcą oferować u Siebie. Omówicie wtedy szczegółowo zasady współpracy. Czy dana hurtownia np. przyjmuje zwroty towarów lub ewentualnie w jakiej formie należy je zwrócić. Ustalicie koszty wysyłki towaru do swoich klientów, czy hurtownia wymaga podpisania umowy? Przede wszystkim poznacie swojego partnera biznesowego. Zalecamy zawsze rozpocząć najpierw od hurtowni a dopiero później podjąć kolejne kroki np. wybrać dostawcę oprogramowania dla naszego biznesu. Często w naszej karierze pojawiają się pytania typu: To nie jest automatyczne? Lub czy to ja muszę kontaktować się z hurtownią? Po co mi integracja z hurtownią? Zdania co do tego są podzielone, ale nasza sugestia i odpowiedź brzmi zdecydowanie TAK ! Masz kontaktować się z hurtowniami. W większości z nich później sam będziesz musiał złożyć zamówienie na zakupiony u Ciebie towar. Zacznij rekonesans od kontaktu z potencjalnymi dostawcami towaru.


3. Na jaką branżę się zdecydować? Co przyniesie mi największy zysk?


Przy wyborze branży i asortymentu, który będziesz sprzedawał, zachęcamy poważnie się zastanowić. Wybrać jedną branżę, w jakiej będziecie działać na początku swojej przygody z dropshippingiem. Najlepiej, aby były to produkty o których masz, chociaż cząstkę wiedzy. Którymi być może się interesujesz lub to nawet twoje hobby. Dlaczego? Ułatwi ci to późniejszą drogę przy promowaniu swojego biznesu, produktów czy też pokazywania case study. Jeżeli po prostu będziesz wiedział, z czym masz do czynienia i co chcesz sprzedać swoim klientom. Będziesz czuł się w tym biznesie pewnie. Z doświadczenia wiemy, że nie raz będziesz pomagał klientowi w wyborze produktu zatem dobrze, jakbyś miał o nich jakąś wiedzę. Możesz też wybierać produkty w zależności od sezonowości. Np. w Sierpniu doskonale sprzedają się artykuły szkolne, W grudniu wszelkie prezenty a Na erotykę jest zainteresowanie praktycznie cały czas.


I jeszcze jedna mała rada od nas na początek. Zacznij od jednej hurtowni. Nie łącz ze sobą dwóch czy trzech dostawców produktów. Pamiętaj, że twój klient zapłaci tylko raz za przesyłkę, kupując dwie czy trzy rzeczy u Ciebie. Jeżeli trafią się one z różnych hurtowni, Ty zapłacisz za przesyłkę w każdej z nich. Nie jest tego sporo, bo z naszych obliczeń jest to jakieś 8% zamówień ze wszystkich zakupów, ale musimy na to uważać.


4. Kto wystawia paragon za zakup produktu? Ja czy dostawca?


Często pojawia się pytanie, kto ma wystawić paragon lub fakturę za zakup produktu w moim sklepie? Pamiętajcie o tym, że to wy jesteście sprzedawcami. To Ciebie prawo obliguje do tego, abyś wystawił dowód zakupu za zakupiony przedmiot w twoim sklepie czy aukcjach na platformach.


Wygląda to następująco. Najczęściej możesz wygenerować fakturę czy też paragon z panelu administracyjnego systemu, na którym pracujesz. Wysyłasz go drogą elektroniczną do swojego klienta końcowego. Klient go drukuje i sprawa załatwiona. Hurtownia wysyłając paczkę od siebie, nie może załączyć tam paragonu, czy też faktury. Jeżeli by tak się stało pamiętaj, że pewnie cena będzie pomniejszona o twoją marżę a ten dowód zakupu, musi trafić do Ciebie.


Jeżeli twój dostawca oprogramowania nie posiada opcji fakturowania, zapoznaj się z tematem kasy fiskalnej on-line lub po prostu sam przygotuj wzór faktury np w Excelu.


Mamy nadzieję, że dowiedziałeś się już trochę więcej na temat modelu współpracy, jakim jest dropshipping. A to dopiero początek. Zachęcamy, abyś śledził nas na bieżąco w social mediach oraz zapisał się do Newslettera. Wtedy na pewno nic Ci nie umknie.


Jeżeli masz jakieś pytania co do tego napisz je poniżej w komentarzach. Na pewno na nie odpowiemy. Wiedza to jedno. Zachęcamy Cię do działania! Sprawdź, jakie to proste i buduj z nami swój internetowy biznes.


Do dzieła !

Dropshiping.pl



319 wyświetlenia
  • YouTube - Czarny Krąg

©2020 by Dropshiping.pl.